Oferujemy innowacyjną usługę sklejania i stabilizacji nawierzchni szynowej, wykonanej z tłucznia kamiennego, przy zastosowaniu najnowszej technologii żywicy wiążącej Stabiltrak 101 i Stabiltrak 102. Metoda ta skutecznie zabezpiecza nie tylko strefy przejściowe oraz newralgiczne miejsca przejazdów taboru szynowego, ale także całą podsypkę wzdłuż przebiegu torów kolejowych czy linii tramwajowych.
W wyniku eksploatacji nawierzchni szynowej dochodzi do niepożądanego przemieszczania się lub obsuwania tłucznia. Najczęściej dotyczy to miejsc w strefie przejściowej pomiędzy nasypem wykonanym z tłucznia, a sztywnym podłożem, m. in. przed mostami i wiaduktami, w miejscach przejazdów i przejść przy tory, przy zwrotnicach, w okolicach krzyżownic oraz na szczególnie obciążanych łukach torów. Ruch szynowy wymaga zachowania ciągłości, dlatego też do budowy, naprawy i konserwacji podsypki proponujemy sprawdzoną i efektywną technologię scalania żywicą wiążącą. Materiał aż trzykrotnie wzmacnia tłuczeń.
WŁAŚCIWOŚCI PRODUKTU:
- żywica organiczno-mineralna o niskiej lepkości
- krótki czas wiązania
- właściwości scalające i stablizujące
- nie tworzy piany w kontakcie z wodą
- o niskiej palności
- przyjazna środowisku
Jak to działa?
Specjalna żywica natryskiwana jest na tłuczeń, zwilżając kamienie i spływając w dół. Na styku kamieni następuje ich sklejenie. Podłoże po kilku godzinach staje się stabilniejsze, ale też i bardziej elastyczne, amortyzując ruch szynowy. Tłuczeń sklejany jest tylko punktowo, dzięki czemu woda może przez niego przenikać, nie ingerując w strukturę i formę nasypu.
Ta pionierska technologia zdobyła uznanie wśród wielkiej rzeszy inwestorów, którzy doceniają oszczędność czasu i redukcję kosztów. Skuteczność rozwiązania potwierdzają liczne realizacje za granicą oraz pozytywnie próby obciążeniowe.
EFEKTY ZASTOSOWANIA TECHNOLOGII:
|
- wzmocnienie miejsc pod rozjazdami i skrzyżowaniami torów
- zabezpieczenie przed podrywaniem pojedynczych kamieni podczas przejazdów
- zabezpieczenie dróg ewakuacyjnych i awaryjnych przy torach szynowych zabezpieczenie przed aktami wandalizmu
- eliminacja miejsc rozluźnienia w podsypce przy zachowaniu ciągłości w przejazdach pociągów
- łatwe czyszczenie przy peronach, przystankach i stacjach
- możliwość wykonywania prac przy jednoczesnym zachowaniu możliwości przejazdu na sąsiednim torze
- redukcja konieczności częstej konserwacji podsypki (oszczędność finansowa)
- wydłużenie czasu eksploatacji linii kolejowej/ tramwajowej
- wysoki komfort podróżowania podczas szybkich prędkości
|
- STREFA PRZEJŚCIOWA
Sklejenie podsypki w newralgicznym punkcie styku materiału sztywnego z elastycznym podtorzem (mosty, tunele, skrzyżowania etc.). Technologia pozwala zredukować siłę dynamiczną podczas przejazdów na obszarze przejściowym.
- STREFA OBCIĄŻENIA ŁUKU
W wyniku działania siły odśrodkowej, podczas ruchu szynowego, obciążenie na łukach są mocniejsze niż w innych miejscach. Usługa stabilizacji podsypki za pomocą żywicy trwale zabezpieczy podbudowę torów i podkłady, które narażone są na przemieszczanie.
- ROZJAZDY I SKRZYŻOWANIA
Stabilizacja tłucznia w okolicach zwrotnic i krzyżownic oraz połączeń torów efektywnie zabezpieczy kruszywo przed przemieszczaniem się i znacząco obniży koszty eksploatacji.
- ZABEZPIECZENIE PODSYPKI PRZY NAPRAWIE SĄSIEDNIEGO TORU
Technologia zapewnia stabilizację podsypki narażonej na obsuwanie się w wyniku remontów i napraw sąsiednich torów. Przy jednoczesnym ruch taboru.
- LOKALNE USZKODZENIA
Miejscowe rozluźnienie podsypki można łatwo i szybko zlikwidować, decydując się na usługę stabilizacji podsypki żywicą wiążącą. Wydłuży to trwałość konstrukcji.
ZOBACZ NASZE REALIZACJESKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI